Havěť
Zpět na seznam
Důlní červ
Vlastnosti
Zkušenosti
200
Výskyt
Myrtana, Nordmar, Varant - jeskyně, doly; ve skupinách
Způsob varování
napřímení se
Trofeje
kusadla
Všeobecné informace
Důlní červi, jak již název napovídá, se vyskytují v jeskyních, speciálně pak v těch, kde se dá něco vytěžit, v počtech od 2 až klidně po 10. Jejich výskyt není zase tak častý, spíše se jedná o překvapení. Narazíte na ně ve všech klimatických pásech Myrtany. Jsou poměrně silní a odolní a disponují vysokou frekvencí svých útoků.
Taktika
Klasický útok, důležité je načasování. V jeskyních často stojíte pouze proti jednomu protivníkovi, proto mlaťte hlava nehlava. Současně si ale dejte pozor, aby vás nenatlačil ke stěně jeskyně. Většinou to znamená prudký úbytek zdraví.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
_____________________________________________________________________________
Savci
Zpět na seznam
Mrchožrout
Vlastnosti
Zkušenosti
50
Výskyt
Myrtana - louky, v malých skupinách nebo samotní
Způsob varování
kvílení
Trofeje
syrové maso, vejce mrchožrouta (náhodně)
Všeobecné informace
Mrchožrouti neodmyslitelně patří ke Gothicu. Jejich způsob života se nijak neliší od předchozích dílů. Jsou to samotářští tvorové, současně ale můžete narazit i na velmi početné skupinky. Mrchožrouti spadají na téměř úplné dno potravního řetězce. Často jsou loveni vlky.
Taktika
Obratně ustupují, proto je potřeba střídat rychlý útok se silným. Občas se vyplatí počkat, až se přiblíží a poté jej zasáhnout. V případě více mrchožroutů najednou střídat protivníka
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Šelmy
Zpět na seznam
Vlk
Vlastnosti
Zkušenosti
50
Výskyt
Myrtana - louky a jeskyně, ve smečkách (většinou 4 a více jedinců), ojediněle samotní
Způsob varování
vrčení
Trofeje
vlčí kůže, drápy
Všeobecné informace
Ve větším počtu jsou velmi nebezpeční protivníci a svými rychlými útoky vám dokážou pořádně zatopit. Hlavně ve stísněných prostorách, kde není kam utéci, jako jsou například jeskyně.
Často je můžete zahlédnout při lovu mrchožroutů.
Taktika
Dobrou taktikou je dvojitý útok následován silným úderem a ústupem. V případě boje proti více vlkům se vyplatí často měnit cíl. Mágové určitě nepohrdnou ohnivou koulí.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Plazi
Zpět na seznam
Ještěr
Vlastnosti
Zkušenosti
100
Výskyt
Myrtana - jeskyně, pláže; Varant - otevřená poušt; ve skupinách
Způsob varování
kývání hlavou
Trofeje
jazyk, kůže, 2x drápy
Všeobecné informace
Na ještěry často narazíte v jeskyních Myrtany, taktéž je potkáte ve Varantu potulujíce se kolem pouštních run. Na poušti se většinou vyskytují ve skupině společně s ohnivým ještěrem. Útočí poměrně rychlým tempem, což může dělat potíže hlavně ze začátku hry. Mohou vás oslabit (šedý ukazatel výdrže).
Taktika
Nejlepší taktikou pro bojovníky je útok - ústup - útok. To podpořeno dovedností dvou mečů znamená pohodový boj i proti více ještěrům naráz. V jeskyních si dejte pozor, ať vás nenatlačí ke stěně.
Zpět na seznam
Číhač
Vlastnosti
Zkušenosti
100
Výskyt
Myrtana - u řek, na plážích; Varant - kolem oáz; samotní i ve velkých skupinách
Způsob varování
nevaruje
Trofeje
kůže, 2x drápy
Všeobecné informace
Číhavci žijí stejně jako v předchozích dílech velmi často u řek. Ve Varantu se zdržují u oáz případně na útesech u pobřeží. Často narazíte na velmi početné skupiny, dají se však jednoduše vylákat po jednom. Nejsou příliš nebezpeční, ale často dokáží svým vynořením z křoví překvapit.
Taktika
U číhavců není moc co vymýšlet. Útočte dle své chutě, neměli byste mít problémy je zabít. Dobře si na nich můžete natrénovat lukostřelbu.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Nemrtví
Zpět na seznam
Kostlivec
Vlastnosti
Zkušenosti
200
Výskyt
tajemná místa; Myrtana - Gotha; Varant - chrámy; Nordmar - hrobky; velmi početné skupiny
Způsob varování
tasení zbraně
Trofeje
rusty sword nebo wooden shield nebo luk
Všeobecné informace
Kostlivci jsou tradičními nepřátely v Gothicu. Jejich výskyt na správných místech přispívá k tajemné atmosféře. Celkem můžete narazit až na tři rozdílné variace kostlivů - bojovník s mečem, lepší bojovník s mečem a štítem a lučištník. Kostlivci lučistníci se vyskytují hlavně v hrobkách v Nordmaru a chrámech ve Varantu. Kostlivci se nikdy nevyskytují sami, většinou budete čelit mnohonásobné přesile. Avšak není těžké je vylákat "bokem" a odrovnat je po jednom.
Taktika
Kostlivce stačí uklikat. Dejte si pozor na bodné útoky, které vám na chvíli znemožní pohyb a úspěšně zredukují vaše hitpointy. Nejlepší je natlačit jej ke zdi či k nějaké překážce, aby nemohl ustupovat.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Humanoidé
V Myrtaně narazíte na gobliny výhradně v jeskyních. Přebývají v nich ve velmi početných skupinách, občas společně s ogry! V Nordmaru žijí v divočině, opět občas po boku ogrů. Navíc se v jejich skupinách na severu často vyskytují goblinní šamani.
Zpět na seznam
Goblin
Vlastnosti
Zkušenosti
50
Výskyt
Myrtana - jeskyně, zříceniny; Nordmar - cesty, lesy; ve velkých skupinách
Způsob varování
tasení klacku
Trofeje
klacek, náhodné cetky - např. rostliny, zlato, potraviny
Všeobecné informace
Taktika
Důležité je správné načasování útoku. Pokud se vám povede, je jedno, zda útočíte slabým nebo silným úderem. Při boji proti většímu počtu goblinů střídejte cíle a dejte si pozor, jelikož se přibližují poměrně rychle. Alternativou je trochu silnější luk.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Magické bytosti
Zpět na seznam
Golem
Vlastnosti
Zkušenosti
400
Výskyt
Myrtana - jeskyně, cesty; samostatně
Způsob varování
zdvihání rukou
Trofeje
srdce
Všeobecné informace
Golema potkáte většinou v jeskyních, v nichž často stráží nějaké cenné předměty. Jedná se o monstra magického původu, vyskytující se výhradně o samotě.
Taktika
Boj s golemem je do určité míry podobný, jako s trolem. Dávejte pozor na jeho silné útoky a mlaťte hlava nehlava. Tímto způsobem byste neměli mít větší problémy.
Komentáře
Přehled komentářů
Mrtě dost ještě chybí třeba NEMRTVÝ VELEKNĚZ,POLÁRNÍ VLK,SUP,ČERNÝ GOBLIN,ČERNÝ TROL,DLOUHOSRSTÝ NOSOROŽEC,GOBLINÍ ŠAMAN,CHRLIČ,NEMRTVÝ PŘEDEK. CHCE SE NĚKDO KOUKNOUT NA KRÁTKÝ ZAČÁTEK GOTHICU AT NAPÍŠE NA YOUTUBE MINECRAFT GOTHIC MINECRAFT PROTOŽE JE TO V MINECRAVTU UDĚLANÉ ALE ORKOVÉ VYPADAJÍ JAKO ŠREK.
příšery
(bzghkbg, 24. 4. 2012 17:24)
Dobré ale chibýti tam třeba CHRÁMOVÁ STRÁŽ,DÉMON,MŮMIE,POUŠTNÍ ČERV,DRAK.
aaaaaa
(ondra, 8. 8. 2011 21:26)zapomněl si na : chrliče , draky,želvy :-D,zajíce :-D,hady .-D a brouky masaky .-D
Kopírák
(Kopírák, 19. 6. 2011 21:37)twl vždyť to je všechno stažený a okopírovaný z gothic.net twl víš co by tě mohlo čekat :D
eště něco
(šimi, 29. 7. 2010 21:20)jo a pouštní červ třy sou dost na poušti většinou je to jeden ale sou hodně bvedle sebe třeba jeden o padesát metrů další atd jednousem narazil na ben sala a tam, koelm města jsou skupiny asi 10 po 12 joo byla tzo tíha.taky existuje eště šakal a myslim že naak hedočerný nebo bahennohnědý nebo náák tak chˇnapavec
ZAPOMĚLSI
(šimi, 29. 7. 2010 21:17)Zapoměl na dost příšer, bahenný nebo černý číhač, chrámová stráž, nemrtý mág, lední vlk, stříbrný vlk, a ptom obyčejný bandita který to vždy táhne s hlídkou a dalším ale to sou ty co se drží v táborech v jeskini je jic htam zřeba 0 takže se daj počítat mezi lidi
tý jo
(sonik, 14. 2. 2010 18:11)Páni já už narazila i na číhače,který je černý.Narazila jsem na všechno, kromě golema.A úplně nesnášin zombie a kostlivce ty jsou moc silní a hlavně já mám 3 úroveň.( To je moc málo) a zapomněl/a si lva :-)
příšery
(bzghkbg, 24. 4. 2012 21:50)